Přijímáme online platby

Loga kreditních karet


Quinoa (kvinoa), červená, bílá, 500 g

 

Quinoa se používá stejně jako např. rýže (jako příloha). Nebo do různých zeleninových salátů, polévek atd. Jako jedna z mála obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které tělo potřebuje (v jedné potravině). 

Běžná cena Více informací v tabulce variant
Ušetříte 58 Kč (–45 %)
Cena od 60 Kč
Kategorie Zdravá výživa
Zvolte variantu
Quinoa (kvinoa), červená, bílá,  500 g Kód produktu 136/CER Quinoa druh:: červená Skladem 130 Kč 72 Kč
Quinoa (kvinoa), červená, bílá,  500 g Kód produktu 136/BIL Quinoa druh:: bílá Skladem 95 Kč 60 Kč
 

Quinoa jako jedna z mála obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které tělo potřebuje (v jedné potravině). 

Složení:

quinoa bílá (Peru)

Quinoa (merlík čilský) je rostlina pocházející z Jižní Ameriky. Její semena se tradičně používala jako obilnina – mlela se z nich mouka nebo sloužila k přípravě kaší a zahuštění polévek.

Základní příprava quinoy:

Quinou doporučujeme před vařením propláchnout a několikrát proprat v horké vodě. Důvodem je obsah saponinů, které mají nahořklou chuť. Množství vody do quinoy je podobné jako u rýže. Quinoa 1 díl, voda 2 díly (můžete i 2,5 dílu). Quinoa je výborná chuťově, ale ještě lepší chuťi můžete docílit i orestováním na oleji a poté ji dát vařit. Quinou vaříme 15 min.

Recepty z quinoy:


quinoa-salat

Délka přípravy:  45 minut, porce: 4

1 hrnek bílé quinoy, 100 g cizrny či čočky (nebo avokáda), 1 kostku zeleninového bujónu, 300 g rajčat,  50 g rukoly, nebo naťové petrželky, olivový olej nebo konopný olej

Dresing:
5 lžic olivového oleje, 3 lžíce šťávy z bio citronu, 3 stroužky česneku, sůl a pepř. 

Quinou uvaříme spolu se zeleninovým bujónem, zároveň s tím dáme vařit cizrnu nebo čočku, ale můžete si zjednodušit práci tím, že použijete plechovkovou nebo zavařenou ve sklenici, nebo nakrájíme avokádo na kostičky. Chvilku necháme cirznu vychladnout a nakrájíme do ní rajčata, bylinky a pokapeme olejem a zalijeme troškou zálivky.